torsdag 3 april 2008

I Lindvallen!









Vi har varit i Lindvallen i tre dagar och fått en hel del upplevelser. Vi var lite modiga och bokade ett ospecificera boende. Det ända vi visste var att vi skulle få bor nära backen. Stugan var helt ok. Elise har haft en skidlektion och har varit otroligt duktig och kommit långt bara på tre dagar. Upp i liften och nerför backe i plogsvängar eller rakt ner ibland. Lördagen var den finaste dagen. Solen sken och himlen var molnfri. Lite isiga pister på morgonen men senare blev föret lite lättare, något smörigt men bättre för Elise. Joel har också fått sig några åkturer, i armarna på Stefan var riktigt spännande. Tobbe trollkarl hade en föreställning på barnens afterski och där fick alla som ville även provsitta pistmaskinen och en skoter. Klart vi provade på!

lördag 29 mars 2008

Snölykta




Joel hjälpte till med snölyktan.

Påsk på Sandhamn







Till påsken kom det en hel del snö, ända ut i skärgården. Vi tog fram sparken, men det gick så där. Vi firade farmor Britt-Marie, åt gott, umgicks, bar vitvaror, läste sagor och lyssnade på musik.

torsdag 20 mars 2008

Joel och Zizou


När grannarna var borta matade vi katten. Joel gillar verkligen Zizou och jamar ikapp med henne.

Teater om hembygden




Elise klass spelade upp sketcher för oss föräldrar och syskon som handlade om Trångsund och allt som finns att göra och upptäcka runtomkring. Sång och gitarrkomp av fröknarna. Elise hade fem repliker om lägerskolan och vandringen där, tillsammans med Filippa, Frida och Viktor. Alla var verkligen jätteduktiga och vad stolt och glad jag blir av att se Elise göra något hon gillar och att hennes ögon lyser.

söndag 2 mars 2008

Elise stickar!




Syjunta hos mormor.

lördag 1 mars 2008

Elise i Falkenberg























Vi tog tåget till mormor