Måndagen den 20 augusti hade Elise sin första dag i skolan. Det var upprop i klassrummet, ballonguppsläpp och fika på stor skolgården.
Elise är mycket förtjust i att äntligen börja skolan. Hon har fått en jättego fröken, Magdalena. De är 12 förskoleelever i Elise klass och sen går de tillsammans med 1:or och 2:or i en blandad klass som kallas för "Växthuset" i Trångsundsskolan.
Joel har sin första invänjningsdag på dagis idag, just nu med pappa Stefan. Vi hoppas att allt går bra.
måndag 27 augusti 2007
söndag 19 augusti 2007
Philharmonikerna i det gröna...
Tack Ann (för mc turen), Sara och Ylva för ert underbara sällskap och krya på dig Sofie.
Joel 1 år!!
fredag 3 augusti 2007
Vilken sommar
Idag har jag gjort en jätteladdning med bilder från den gångna månaden. Vad det har hänt grejer och vi har träffat ett gäng med goda vänner och familj. Trots det svala vädret har vi haft många ute dagar med renovering, tid med barnen, god mat och kul aktiviteter, men en hel del svala bad. Idag på väderprognosen visade det sig att det fina vädret är på väg, skönt att Stefan och jag har en hel del föräldralediga dagar kvar.
Barnen är så underbara med alla ny upptåg och upplevelser med dem som gör vardagarna till guldkantad tillvaro. Vi mår bra och har en skön tillvaro, vi njuter av livet tillsammans.
Vi önskar att vi kommit till Blidö i sommar och träffat Mia, Bill och Axel. Det är fler paersoner och platser vi velat träffa och se, men sommaren är ju inte slut ännu.
Ett stort glädjeämne är att vi fick till en Sandhamnshälsning till Ann och Glenn som gick och gifte sig i Finland, önskar er två allt det bästa.
Bloggningen fortsätter så vi ses...
Barnen är så underbara med alla ny upptåg och upplevelser med dem som gör vardagarna till guldkantad tillvaro. Vi mår bra och har en skön tillvaro, vi njuter av livet tillsammans.
Vi önskar att vi kommit till Blidö i sommar och träffat Mia, Bill och Axel. Det är fler paersoner och platser vi velat träffa och se, men sommaren är ju inte slut ännu.
Ett stort glädjeämne är att vi fick till en Sandhamnshälsning till Ann och Glenn som gick och gifte sig i Finland, önskar er två allt det bästa.
Bloggningen fortsätter så vi ses...
Parken Zoo i Eskilstuna
Tall ship race kom till Sandhamn
Sen sov vi alla fyra gott i lilla friggan.
Barnens kappsegling
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
